Scaunele bebelusului

Standard

Asta e o aducere-aminte povestita cu … iz … de gluma, insa pentru noi lectia a fost importanta si serioasa, ca si pentru sanatatea, confortul si igiena corecta a bebeilor.

Inainte sa avem copii, cand auzeam colegii de la birou povestind despre scutece ma strambam discret si nu-mi imaginam ca delicata de mine va spala vreodata un fund rotofei  si cacacios de bebe.

Prima “lectie” a venit odata cu fetita. Care a fost unul dintre acei nou-nascuti cu scaune dese. Copiii prietenelor aveau o medie mai scazuta pe zi si m-am ingrijorat la inceput. Dar m-am documentat apoi, si mi-a trecut ingrijorarea. Nici vorba de diaree. Pur si simplu aveam o bebelusha alaptata la san care, in primele luni de viata, producea cca 5-6 scaune pe zi.

Si da-i si spala, mam (asa imi spune acum, cand e “mare”), fara sa-mi mai amintesc cat de simandicoasa eram odata…demult.

Si spun spala pentru ca dupa fiecare scaun spalam bebeii la chiuveta. Nu mi-a placut ideea de a folosi servetele umede pe pielea copilului decat daca eram in deplasare, fara acces imediat la apa si sapun. Iar regula apei cu sapun s-a mentinut pana cand fetita a renuntat la pampers (cca 2 ani) si am preluat-o si la bebe 2.

Bebelusha avea scaune acide, sau poate doar o piele mai sensibila, pentru ca se irita daca nu o schimbam foarte rapid, asa incat mi-am ascutit simturile (miros si vaz) ca sa fiu pe faza si sa actionez eficient. Foloseam pe atunci, la recomandarea unei  prietene, Melkfet, o crema grasa pe baza de galbenele, pe care i-o aplicam dupa schimbat, cand NU era iritata, doar pentru un plus de protectie. Iar cand era iritata, ca unguent-medicament, aplicam Nidoflor sau clasicul Bepanthen, daca nu era o roseata accentuata.

Bebe 2 a venit cu alt “regulament de ordine interioara”. Un scaun pe zi, maxim doua, ba chiar o zi da una ba, desi tot alaptat la san a fost si el, de aceeasi mama. Mai mult, cu el n-am avut nevoie de creme, nici pentru protectie, nici ca medicament, pentru ca nu s-a iritat decat de vreo doua trei ori pana acum.

Fiind obisnuita cu un sugar cacacios, la inceput am crezut ca baby-boy e constipat. Dar nu era, asa functiona el. Acum abia, la un an si patru luni, are 2-3 scaune, normale, pe zi.

Norocul nostru, ca sa zic asa, este ca mam si tati spala “in schimburi”, fara sa mai strambe din nas, cum faceau odata, demult,  plus ca acum a ramas un singur bebe care mai face in pampers.  Si am depasit cu brio si cele trei patru luni cand era cam mare aglomeratia la chiuveta.

10 răspunsuri »

  1. hihihihi, de cate ori am spalat si eu fundulet mic si cacacios de bebe, nu stiu daca uiti de cat de simandicos esti pentru ca e copilul tau sau pt ca e asa mic…inocent si cu funduletul asa simpatic :))
    de la ce varsta ati inceput cu olita la baby-girl?

    • Cu putin timp inainte sa implineasca 2 ani …si nu cu olita, ci cu reductorul pentru wc :). Si cu baby boy la fel vom face. Nu vrem sa-i chinuim, sa-i fortam…se obisnuiesc mai usor cu noua regula daca sunt mai mari.

      • Mie toata lumea imi spune ca ce mai gata e timpul (are 1 an) sa incep sa o invat la olita, ca asa se facea inainte cand nu erau pampersi. Bun ok, dar ma uit la ea si nu o vad deloc pregatita de asa ceva, unde mai pui ca am pus-o pe olita si a inceput sa zbiere si sa planga cu lacrimi de crocodil instant…

    • N-are niciun sens sa o chinui degeaba, daca nu-i place nici macar sa stea pe ea cu atat mai putin va fi curioasa sa afle la ce foloseste …Noi tot pe la 2 ani am inceput, pe olita nu statea nici daca ii aratai cea mai frumoasa masinuta :). In schimb, am cumparat impreuna cu el reductorul si a vrut sa-l incerce cum am ajuns acasa. Deh, sa fie ca mami si ca tati 🙂
      Acum am renuntat de tot la pampersi …

  2. Exact … asa era pe timpuri, cand trebuia sa mergi pe jos 5km pana la cel mai apropiat magazin, cand aveai curent 4h/zi, apa o zi da una nu si alte minuni de-astea. Daca pot sa-i simplific existenta copilului, de ce sa-l chinui inutil? Cand va incepe sa vorbeasca si sa constientizeze nevoia o sa migram spre toaleta; nu spre olita ca este un pas in plus spre inevitabil si e mai rau decat pampersul (trebuie s-o speli de fiecare data, stai cu stres unde este sa nu bage mainile-n ea, etc).

  3. Cand copilul este sanatos si bine alimentat, nu sunt probleme. Al meu facea destul de rar, cam ca baiatul tau. :))
    Dar nepotelul meu o zapacise pe sora mea, care a ramas cu o sensibilitate de cand a avut hepatita. Nu si-a spalat niciodata copilul. Nu putea. Vomita de cate ori incerca. Doar sotul ei s-a ocupat de acest aspect. :))

Ce parere ai?

