Aer de munte

Standard

Am fost la acest sfarsit de saptamana intr-o mini vacanta de 3 zile la munte pe Valea Doftanei, la o pensiune din satul Valea Neagra. Desi locatia este mult mai aproape de Bucuresti fata de Valea Prahovei sau Bran-Moeciu, a fost prima incursiune in zona. Dar a meritat din plin mai ales ca am avut bafta de o vreme superba.

Inceputul a fost mai problematic, pentru ca exact cand intram pe Valea Neagra, pe o ultima portiune de drum pietruit pe care am mers circa 6 Km, cerul s-a intunecat, dealurile au fost invaluite de nori si a inceput sa ploua … Insa din fericire totul a durat 2 ore si pana ce am terminat descarcarea bagajelor ploaia s-a oprit si a inceput efectiv vacanta, cu un weekend plin de soare si aer curat.

Am plecat cu inima putin stransa pentru ca prichindelul era inca prins de-o tuse seaca si agasanta. Si desi copii au stat afara aproape tot timpul zbenguindu-se prin iarba si prin nisip, tusea a disparut in cele 3 zile petrecute  pe Valea Neagra. In noaptea asta insa tusea a revenit … nu la fel de persistenta, dar este.

Mare lucru cu aerul de munte, si importanta unor vacante petrecute in afara poluarii marilor orase.

Altfel, o vreme perfecta, mult soare, aer curat, dealuri impadurite si salbaticie in adevaratul sens al cuvantului. In ultima zi n-o mai deslipeam pe fetita de pe un gard din barne de unde studia deja de-o ora o cireada de vaci :).

5 răspunsuri »

    • Stiau ei ce stiau. Acum mi-am amintit si schimbarile de aer pe care le recomandau medicii prin diverse filme si romane de epoca … nu erau chiar lipsite de sens, desi pe atunci poluarea nu era la cotele actuale.

    • E bine ca poti … din Decembrie anul trecut n-am mai calcat pe la munte.
      Ce-i drept am ajuns de doua ori la mare 😀
      Cu putin noroc poate mai prindem o iesire anul asta, ca merita din plin.

  1. Cand avea vreo 10-11 ani, Ionut a facut o bronsita astmatiforma. Nu mai putea bietul copil nici sa rada, ca se sufoca. Doua saptamani petrecute la Slanic Prahova, pe dealuri, au facut ceea ce nu facusera o luna de zile antibioticele cu care a fost indopat.

Ce parere ai?

