Cum ingrijim dintii de lapte

Standard

La putin timp dupa ce a implinit 1 an, fetitei noastre i-au aparut cateva mici pete inchise la culoare pe dinti, la baza gingiei. Ne-am alarmat, am facut programare la stomatolog – unde a stat incredibil de cuminte si atenta – sa vedem care-i baiul si care-i solutia. Mentionez ca nu manca dulciuri, nu primea biberon peste noapte s i… abia avea vreo sase dintisori.

Medicul s-a uitat, i-a facut un periaj profesional  si ne-as spus ca nu este inceput de carie sau carie de biberon ci doar o coloratie data in principal de colorantii din alimente. Desi copilul mananca destul de sanatos si natural. Ne-a mai spus ca nu fac toti copiii … doar unii … si al nostru. Iar periajul de acasa nu rezolva mare lucru.

In orice caz am inasprit masurile de igiena: spalat energic de doua-trei  ori pe zi, la inceput cu pasta fara fluor, acum cu putin fluor, iar seara, dupa periaj nu mai gusta nimic. Si am vazut rezultate: dintii din fata sunt albi si stralucitori … probabil ca periajul e mai eficient acolo. Au ramas molarii si maselutele cu cate o dunga gri, ca un guler, la baza gingiei … cred ca nu reusim sa insistam cu periuta prea bine pe acolo. Dar vestea buna e ca nu avem carii. Vazusem copii de 4-5 ani cu dintisori macinati sau inegriti si mi s-a parut inadmisibil ca parintii sa-i fi lasat sa ajunga asa. Se pare insa ca acelea sunt probleme de alta natura decat coloratia care ne-a dat noua batai de cap.

Si intr-adevar, bebe 2 are dintisorii imaculati, inclusiv molarii, asa ca nu-l stresam la fel de mult cu periajul.

6 răspunsuri »

  1. Baiatul meu a avut probleme cu dintisorii de lapte de cand au aparut, din cauza ca am luat antibiotice in timpul sarcinii, pentru o infectie grava care aparuse dupa un accident de munca.
    Problemele stomatologice am inteles ca ar cam fi ereditare, dar nu sunt convinsa si nu m-am documentat indeajuns.

    • Da, confirm cu mostenirea genetica. Noroc ca unul din doi parinti are gene bune in materie, si unul din doi copii le-a mostenit pe cele bune 🙂 Celalalt copil se va lupta mai des cu periuta, pasta …si stomatologul, ca mami.

Ce parere ai?

